Sunday, July 3, 2011

post tanpa tajok... -__-

Assalamualaikum...

post tanpa tajok?? watever... yang penting aku wat post... huhu

ari selasa aritu aku terponteng sekolah... nak dijadi kan cite ari selasa tuh papa, abang n kakak cuti keje n plen nak pi LOW YAT coz nak pi beli laptop... mula2 plen nak pi pas aku abih sekolah, tetiba mama terkejot kan aku dari tido lambat... kol enam baru kejot, van nye datang kol 6.20... memang mama kate papa nak tolong antar kan, tapi disebab kan aku tido terlupa nak bace doa, so ade 'NATES' menghasut aku supaya tak payah pi sekolah aritu... hmm mama pon malas nak cakap banyak terus jew kasi... heheh...

'seawal' kol 9.30 pagi papa pulak kejot aku soh bersiap nak kuar... aku yang agak eksaited ponteng sekolah ni teros la pi mandi n bersiap lawa2... ahaks! pas je sume bersiap, kitorang pon bertolak la ke KL... dalam kol 11 kitorang sampai... sampai2 je kitorang bergerak kew bank untuk mereka2 yang nak beli laptop tuh kuar kan duit... pastu aktiviti pencarian laptop pon bermula... aku yang masih bersekolah ni tengok je la mereka yang nak masuk 'U' ni beli laptop... aku pon mula boring sbb dr mula sampai tadi dok mengekor dorang ni cari laptop yang bukan tuk aku... aku pon ape lagi pi la jalan sorang2 cari benda yang sesuai tuk 'baya2' cam aku ni...

tetiba.... aku ternampak MP3.... hahahaha bole la.... drpd balik umah tak beli ape2 dr low yat, baik beli... hehe! aku pon mula la mengira duit dalam poket n dalam handbeg aku... kene kire dulu! almaklumlah, saya ni budak sekolah! tak keje lagi! dan dalam sedang aku berkira2 tu, baru teringat yang abang ngan kakak belom bagi adiah bezday lagi kat aku,... hahaha aku pon mintak la dorang topap sikit kat aku.... kat papa n mama pon aku mintak jugak hehe... mereka tanpa segan silu nya menyerahkan duit kepada aku... akhirnya cukup jugak duit aku tuk beli MP3 idaman ku ini... tengkiu mama, papa, abang n kakak! ni la dia MP3 ku!



dan kerana aku menyayangi MP3 aku ni, aku hadiahkan samting kat die...



ELMO!

aku buat sendiri tau! harap maklom! hahaha... hmm memang aku ada 'ipod' sebergini sebelom ni, tapi MP4 la (yang tak dew bren la, murah punye).... tapi setahun guna, sudah jahanam... so yang kali ni aku harap tak jadi la bergitu... aminnn....

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

ok da habis cite pasal hari aku ponteng.... ni nak cite pasal semalam, hari sabtu, hari cuti tapi sekolah aku ade wat larian "1murid, 1sukan, 1malaysia"... ustaz ruzairen (cikgu sukan yang memang dipanggil ustaz sejak azali lagi) berkata yang larian ni 1 malaysia buat... yela tu kot...

semalam aku pakai baju kelas aku yang mahal gile tapi tak seberapa (gune duit sendiri tuh... tp ade la papa topap sikit..)...ni la aku punye baju kelas...


baju kelas ku bersama ELMO!

bole la... ok sikit daripada baju kelas tahun lepas... tapi yang tahun lepas murah! tahun ni mahal lak... tape la...

berbalik pada cite pasal larian tadi, kitorang lari dekat jew, dalam 1 setengah kilometer jew... tak dew ar cam merentas desa dulu... sampai 4 5 kilometer... tapi yang kali ni punye tak de sape2 kalah... sume menang tanpa nombor... bole la.... aku lari semalam ade la rase cam kurus sikit... hahah!

pas lari, rehat jap pastu terus ke kelas tuk wat keceriaan kelas... ade la beberapa orang tolong.... antara nya zalikha, azlina, hamizah, khairun, azmeer, afif n hazeem... ade la budak2 len yang masuk kelas untuk 'melihat2' tanpa menolong... ade la gak yang tolong sikit2 n then terus ghaib! huh!

ok lek2... tak yah pike lg pasal dorang... sekarang kite tengok gamba lak...



ngah pasang langsir



budak rajin!


khairun n cikgu roziah

bunga!


hamizah, azmeer n zalikha


campak!


antara krew2 keceriaan kelas!


baca2!

kol 12 tepat kuar dari sekolah... papa yang amik aku depan sekolah, mama ade kat tesco ngah makan ABC kata papa.. singgah la jap tesco... pastu balik umah mama n papa ajak pulak ke kenduri kahwin kat kelab golf... aku ngan penat2 lepas lari ni pi la bersiap cepat2 untuk ke kenduri... aish!


tengok la betapa penat nye aku!

satu jew masalah aku! kalo pi kenduri mesti balik umah terus pi masok tandas... sakit perut!
ok la da banyak sangat aku membebel ari ni... k la babai!


wasalam!

1 comment:

AINA UNGU said...

hari yang busy eah iman ... really <3 ur blog laa ... haha