Tuesday, August 23, 2011

wahh senang nyew!!! pejam mata pon tak bole buat!

assalamualaikum...
nak jadi cam mr. bean kew?

semalam habih ujian! so merdeka la kejap... tp soklan2 ujian, perghh! memang agak susah.. sikit.. hehe.. erm aku kan memang tak beberapa suka subjek sains, so subjek tuh yang aku rase paling mencabar keimanan ku! hah lagi satu add math!! waaarghhh!! tension gua menjawab nye.. :P er apa2 pon kalo duduk dalam kelas aku senang jew nak dapat jwpn.. cara nya adalah MENIRU!


nak aku terang kan maksud meniru kew? rase nye sume orang da tau meniru tu ialah meng'copy' n paste sesuatu benda dari tempat lain ke tempat kita..! adakah anda faham? er kalo tak paham buat2 la faham... antara cara meniru yang TELAH berlaku di dalam kelas aku ialah:

  1. meng "pssssttt!"2 - anda "pssssttt" je orang sebelah anda, pahtu buat gerakan mulut untuk soklan yang anda tidak tau.. senang kan? hehe
  2. membaling2 keratan kertas - kan kite akan dapat kertas jawapan n kertas soalan, so kertas soalan yg tak gune tu anda koyak la sikit tepi tu, pahtu tulis la "weyh nombo ** jwpn dia ape????".. dan baling la kepada org orang yang duduk berdekatan anda... HAHA
  3. kalkulator - tekan saja no. berapa yang anda mahu di kalkulator anda dan beri kan kepada rakan dan rakan anda akan menekan 'shif' dan huruf A/B/C/D.
  4. tayang-menayang- kalo anda da tak tau sangat sume soklan yang dikemukakan tuh, suroh je kawan yang berada di depan anda untuk menayang kan kertas jawapan nya sama ada mengangkat nya atau meletakkan disisi nya... :P
  5. buat2 jatuhkan benda- anda baling la pen ke pensil ke jauh2.. pahtu pi la amik sambil mata melilau kat kertas jwpn orang lain.. :D
  6. tukar kertas- yang ni paling bengong sekali pernah aku nmpak! masa cikgu tengah pandang kat lain, anda pon tukar la kertas soalan dengan rakan yang berdekatan anda.. kan selalu nya tulis jawapan kat kertas soalan dulu baru kat kertas jwpn.. so bole la anda tengok jwpn di kertas rakan dan rakan bole tengok kat kertas anda.. adil kan? ahask!
  7. tiru last minute- masa da abih.. cikgu pon suruh pas kertas kehadapan.. masa keemasan tuh, masa da dapat kertas orang belakang tuh, copy la cepat2 jwpn orang belakang tuh.. pah tuh baru pas lg ke depan.. hahaha



begitu la cara2 untuk meniru yang ada di dalam kelas aku... sebenarnya banyak cara lg.. tapi da penat nak menaip... :P ish terok bebenor la kelas aku nih! ish3! semoga kita jadi kan itu sebagai iktibar hidop.. jangan gune cara di atas ni yee!!!

guru memberi segala kepercayaan .
tetapi mengapa kita mendustakannya?
hanya takut untuk gagal ?
meniru ...
menipu diri sendiri ...
menipu guru ..



RENUNG2KAN DAN SELAMAT BERAMAH...!

wasalam ^_^

2 comments:

School Of Tots said...

Menirulah sebelum kamu ditiru
Dulu Ori kini tiruan
Hidup tak keruan.

strawberry :) said...

erm papa, shilah tiru ckit2 saja.. hehe rilek la pa ni baru ujian.. ^_^