Monday, May 2, 2011

Pesta Buku Antarabangsa '11 @ PWTC

Assalamualaikum sume...

sabtu lalu aku ke pesta buku bersama famili dan kawan ku yang bernama azwin...

ni nak cite sikit tentang azwin... kami berkawan dari form 1 hingga sekarang... dia ni kira best fren aku la... lepas jew pmr dia gi tuka sekolah ke teknik gombak... setelah dia berpindah sekola, kitorang just berhubung melalui fon jew... tu pon mase dia balik cuti jew... since da lama tak jumpa, aku pon mintak la kebenaran kat mama n papa tuk ajak azwin gi pesta buku ni sama2... lagipon, kitorang gi pesta buku ni naik tren... mereka pon bg...

papa just drop kitorang kat ktm rawang coz papa ada lawan boling... so aku, azwin, mama, kakak, n abang naik la tren... naik tren memang cam sardin la kan coz hari sabtu... biasa la tu... nasib baik kitorang dapat tempat duduk... kalau tak memang naya! sebelum naik tren tu, aku terjumpa SYAMIL.. dia ni kawan sekolah rendah aku... sejak masuk sekolah menengah ni tak pernah jumpa lagi, tup2 kat ktm terserempak lak masa ngah beli tiket tren... agak tak sangka la pulak! hehehe... tapi dia tak pi pesta buku pon...

sampai jew pwtc, mula2 aku terserampak ngan iqram, dia ni pon pindah lepas pmr... pastu jumpe alif, adam z, fara, n ramai lg la... memang hari sabtu lepas ramai gila orang ke pesta buku almaklumlah da last2 mesti la banyak diskaun... hehehe... memang enjoy gile la walau pon ramai orang!

ni la azwin... my best fren!


tengok la betapa ramai nya orang...

berterak2!

sesak gilew!

booth komik gempak starz jam!


karangkraf!

ambik2!!

ana muslim


ni la dia buku2 yang aku beli! hasil duit lebih belanja sekolah dari awal tahun!

novel kongsian duit antara kakak dan adik! kami gile novel! harap maklum!


masa nak balik, ada satu kejadian telah berlaku! aku kehilangan fon! setakat ni aku memang pemegang rekod fon yang paling banyak kali dirosakkan dan dihilangkan (dalam keluarga aku la)... aku memang panik gile... aku kalu hilang fon kew apa ke, memang kepala aku akan pening n jadi panas... aku pon pi la masuk balik dalam dewan tuk cari fon aku... cari punya cari yang dapat hanyalah sekeping not rm 10... reski aku kot... aku pon dengan hampanya kembali ke tempat mama tunggu... coz orang len masa tuh tengah solat maghrib... aku dan mama uzur masa tuh... mama pon cam panik... pastu mama pon cerita la pasal mama call fon aku tu...


"helo2, ni, anak makcik tertinggal fon,"

dengan suara yang paling lembut mama cakap...

"ye ye..."
orang disana menjawab..

"erm ni sape ni? anak makcik tertinggal fon ni!"
ton yang sama...

"ye ye, ni azwin la makcik! hihi"
suara yang menahan gelak...

"hahahahaha!"
gelak...

syukur! rupa2 nya dalam aku sibuk pilih2 buku aku terbagi kat azwin suruh dia pegang jap... tp dia pon da terlupa nak bagi balik... dalam surau baru dia terperasan... hahahah wat suspen jew! apada! pe2 pon aku dalam gelabah mencari fon yang tak hilang tu aku dapat gak rm10.. ada la keuntungan nya jugak... memang hari tu memang hari yang mensuspenkan, memenatkan n mengembirakan..

wasalam :)

No comments: