Wednesday, April 13, 2011

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaargh!


assalamualaikum...

tajuk di atas agak tak faham, ha ni nak kasi faham! di sekolahku, sudah bermula musim 'HISTERIA'! waaaa!!!! aku tak suke! aku takott... tahun lepas takde la seawal ini! thun lepas dekat2 nak puase musim 'ini' berlaku!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

hari isnin- 10.20 pagi

di kala aku kuar kelas nak pegi rehat, aku lihat ramai pelajar2 berlari kearah kantin.."waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaargh!!! jgn dekat dengan aku!!!! hughh!" seorang pelajar perempuan terkene histeria... jantung ku mula berdegup kencang! 'Ya Allah! lindungilah aku!'... pelajar td setelah berlari sambil menjerit2, tiba2 pengsan! pelajar2 laki bergegas mengusung pelajar perempuan tersebut ke surau... apabila terasa dirinya disentuh, pelajar yang kene histeria td kembali menjerit2 sambil meronta minta dilepaskan... jenuh la budak2 laki td yang mengangkat nya... selepas diusung ke surau, aku menyambung perjalanan ke kantin semula... kelihatan pelajar mula bercakap2 tentang histeria, tidak kurang juga ada yang ketakutan... aku yang mula2 terasa lapar, terus tiada selera nak makan... minum air jew... aku pengawas, so time rehat kompem2 la kene pegi bertugas di tempat tugas yang telah ditetapkan... masalah nya, tempat tugasku betul2 ditepi surau dan di depan tandas... so macam mane? aku pon dengan selambe badak tak pegi tugas... just tengok tempat tugas dr jauh jew...

dan jeritan2 lain terus sambung-menyambung sampai la pukol 12 tghr... para ustaz dan ustazah lah yang paling sibuk menguruskan 'mereka2'... guru2 disiplin pun tidak kurang sibuk nye suruh budak2 'jakon' masuk kelas...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

hari kedua rase nya tak ada pelajar yang kene histeria... tp pagi td ada... masa tuh kitorang kat dalam kelas tengah belajar matematik-pn. ashura, dengar la bunyi budak jerit... volume jeritan die tak yah cite ar... memang bapak kuat... aku da kecot! kelas kitoang senyap 5 minit, pn. ashura pon memecah kesunyian yang membelenggu kami sume, "ha, yang kene tu tak solat la tu! tak pon bele kuku panjang... mane benda 'tuh' tak suka!"... Imanat di sebelah ku mula tgk kuku nya, "eh! kuku aku panjang la! alamak camner ni?".... tanye lak die! potong la balik umah nie... haiya!


kepada rakan2 ku sekalian:
  • jaga lah solat anda!
  • jaga kebersihan diri terutama nya kuku!
  • selalu lah bace ayat2 suci al-Quran- ayat kursi
  • baca basmallah time nak buat sesuatu
  • jangan dok jerit n gelak kuat2 sangat!

bak kata upin dan ipin "INGAT!"

pesanan ini dibawakan oleh CUTEGURL!

wasalam!

No comments: